SON DAKİKA
Hava Durumu

“Hızlı tren Bursa’ya şart” 

BTSO Meclis Üyesi, Burkon Turizm ve Network Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Eker On TV’de Orhan Kaplan ve Mehmet Çetinkaya’nın konuğu oldu. 

Haber Giriş Tarihi: 05.11.2019 09:11
Haber Güncellenme Tarihi: 05.11.2019 09:11
Kaynak: Haber Merkezi
https://onmedya.com.tr/
“Hızlı tren Bursa’ya şart” 
Özel Haber- Batuhan ERSEK 

Bursa’ da ulaşımdaki eksiklikler neler sorusuna Eker şöyle cevap verdi;

 “Ulaşımda Bursa’nın düşük olduğunu ve geliştirilmesi gerektiğinden bahseden Eker; “Önce havayolu ulaşımından söyleyeyim ;hava yolu ulaşımında bizim 3 tane havalimanımız var ve bu böylede olması gerekiyor bir, yeni İstanbul havalimanı ona her zaman Bursa’nın ihtiyacı var yani yaklaşık oraya 300 noktaya dünyanın her yerinden uçak var dolayısıyla Sabiha Gökçen  ve Yenişehir Hava Limanının bu noktaya ulaşması mümkün değil ve biz Bursa’ya dünyanın her yerineden turist beklediğimiz içi n aynı zamanda dolayısıyla bizim bir her zaman İstanbul Havalimanın a bizim hava limanımız dememizi gerekiyor . Sabiha Gökçen bize 1 saat uzaklıkta iç pazarda hemen hemen her noktada uçak var ,hemen hemen  50 noktaya Sabiha Gökçenden uçak var. Yine bizim kısa vadeden Yenişehir Havalimanında bunu yaşamamız koyla değil o yüzden Sabiha Gökçeni de bizim havalimanımız görüp onu bizim rakip görmememiz gerekiyor. Yenişehir’i çok da önemsememiz lazım çünkü Sabiha Gökçene giriş çok maliyetli yani özel arabanızla şuan Sabiha Gökçene gidip gelmeniz 500 lira , Antalya’ya özel arabanızla gidip gelmenizin maliyeti 500 lira. Yani şuanda Antalya’ya gidiş te Sabiha Gökçene gidiş arasında maliyet farkı yok bu yüzden bizim Yenişehir’i kalkındırmamız gerekiyor ve ayrıca da önem vermemiz gerekiyor. Yenişehir uçuş olmayan bir yer değil yani Yenişehir tutmayan bir yer değil Bursa’ da uçuş potansiyeli yok diyemeyiz çünkü doğru yere ve doğru saatte sefer konduğunda uçaklar dolu gidiyor. Şuan da Erzurum uçakların Trabzon uçakları kabul edilebilir doluluk seviyelerine göre gidiyor. Bu yüzden uçak seferleri doğru yere ve doğru saate konsun o yüzden Yenişehir havalimanı işlemeyen bir havalimanı değil. Yenişehir Havalimanının sorunu hava yolları oraya yatırım yapmıyor , yatırım yapmamasının sebebi Yenişehir’e uçan seferler zaten Sabiha Gökçene uçuyor şimdi zaten Sabiha Gökçenin elemanları var ekipmanları var uçakları var bu yüzden operasyon önemli. Bakarsak operasyon yönünde Sabiha Gökçen daha kolay. Şu an da çoğu Havalimanlarının uçak ihtiyacı olduğu için buraya yatırım yapmaya gerek duymuyorlar. Kendi aralarında öyle çok da büyük bir rekabet yok. Onların derdi hangisin daha karlı oluruz diye o yüzden bizim sorunumuz havalimanının doğru yere doğru saate uçak koymaması Yapılması gereken bir de şu var Yenişehir de ; Yenişehir’ e şimdi 100 liraya uçuyor fakat transferi kaçırırsa sıkıntılar bunlar. Bizim dolayısıyla Yenişehir’den hizmeti arttırmak gerekiyor. “ 

En az yatırım olan şehir Bursa 

Bursa’nın şehirciliğinden bahseden Eker;  “Şimdi ulaşım konusuna girmişken şunu da söyleyeyim ulaşımda Bursa’nın en önem vermesi gereken konusu Hızlı Tren maalesef iktidarlar oy anlamında çantada keklik gördükleri için daha çok kazanmak istedikleri yerlere yatırım yapıyorlar. Şimdi bakarsak en az yatırım alan şehir Bursa, o yüzden hızlı tren yatırımı Bursa’ya gelmesi gerekiyor. Artık Ankara-İzmir arasındaki trenin bittiğini varsayıyoruz artık bunun bir an önce bitmesi lazım bu yüzden bizim İstanbul’a hızlı tren ile bağlanmamız lazım. Bizim Bursa’nın şuna ihtiyacı var ,köprüde hızlı tren vardı o çok büyük bir kayıp oldu Bursa adına, o köprüden tren raylarının son anda ihaleden çıkartılması Bursa’ya Çok büyük haksızlığı oldu. Umarım haklı bir gerekçesi vardır. Osmangazi köprüsü ihalede son 3-4 gün kalana kadar tren rayı vardı son anada çıkartıldı yani ek köprü vs. yapmak kolay değil. Bizim şuna ihtiyacımız var Şehir merkezinden bir hızlı tren kalkacak önce Sabiha Gökçen’e gidecek ,Sabiha Gökçen’den Yeni İstanbul Havalimanına gidecek daha sonra da Avrupa’da Euro Stara bağlanacak. Yani Sabiha Gökçende inen bir yolcu 20-30 lira vererek Bursa’ya gelebilecek . Bu yüzden tren ulaşımı, uçak ulaşımından daha uygun diyebiliriz Bu yüzden hızlı trenin olması  Bursa turizminde patlaması şart. Bir şehrin iyi planlanabilmesi için şehir içerisindeki, nüfus yoğunluğunun ve sanayi yoğunluğunun ilçelere gitmesi gerektiğini düşünüyorum . Bizim Bursa’ya bir iyilik yapmak istiyorsak bizim İznik’e , Gemlik’e  Kemalpaşa’ya hatta dağ ilçelerine iyilik yapmamız lazım. Dolayısıyla Avrupa’nın 100 yıl önce yaptığını biz şuan yapamıyorsak burada yanlış şeyler var demektir. Birde Sanayicilik, sanayici neden hep Bademlinin yanında iş arıyor neden üniversitenin yanında iş arıyor çünkü servisi çok büyük maliyet . İş yeri ne kadar şehir merkezine yakın olursa maliyet düşüyor işçi bulma sorunu düşüyor. O yüzden bizim bu turizm açısından önemli. Dediğim gibi, bir şehri turizm açısından planlamak istiyorsak aynı zamanda mevcut yaşayanlar için yaşanılabilir bir şehir planlamış oluruz. Yani bir şehrin turizm açısından planlanması şehirde yaşayanlara çok büyük bir sorun meydana getirir bu yüzden turizm kenti olmasının istiyorsak bu hızlı tren işini çözmek gerekiyor.”dedi. 

Kongre ve Turizm nedir? 

Turizm fuarlarına da değinen Hasan Eker, “Sorunların çözülebilmesi için bir iş adamının bu işe bir yatırım yapması gerekir. Biz 2 yıl önce Merinos Kongre Merkezinden sorumlu Kent Konseyi Başkanımız dedi ki burasını canlandıralım,  ben de dedim ki orası kısa vade de kongre açısından gelişmesi zor ama fuarcılık anlamında gelişebilir.O zamanlar bir fizibilite yaptım  Bursa Türkiye’nin 2. Büyük ekonomisi 10 tane fuar düzenleniyor Bursa’da, İstanbul’da 200 üstün de fuar var dolayısıyla fuarcılık anlamında bir yatırım yapayım hem bir turizm kazansın hem bazı sektörler kazansın hem de şirketimizi büyüterek kazanalım dedik yani herkesin kazanacağı bir şey olduğuna inandım. Öyle bir altyapı var eksik var sonuçta birde herkesin yaptığını yapmaya ülkemiz için gerek yok ,kimsenin yapmadığını yaparsak faydalı oluruz diye öyle başladık ve 12 tane fuar yaptık Merinos Kongre Merkezinde, bu 12 fuardan bir tanesi eğitimdi bir tanesi sağlıklı yaşam ve spordu bunlar daha çok ticari şeyi olmayan sosyal sorumluluk gibi ama ayakkabı fuarı, kozmetik fuarı turizm fuarı ve gıda fuarı bunlar ticari yönü olan fuardı. Bunlara da sektörden bir destek gördük. Tabi ki dört dörtlük fuar yapmıyoruz.  Fakat piyasada gördüğümüz dört dörtlük fuarların ilk fuarlarına bakarsak onlardan ilerdeyiz. Mesela ayakkabı fuarından örnek vereyim, ayakkabı fuarının sektörünün doğrultusunda birken ikiye çıkarttık, şuan 3 tane yaptık 4. önümüzdeki ay yapacağız. Turizm fuarının ise 2. sini yaptık geçen sene, turizm fuarına gelen insanlar hayal kırıklığına uğruyorlar muhtemelen. Çünkü sektör bunu istiyor kalabalık istemiyor 100 kişi gelsin 200 kişi gelsin istiyorlar. Şimdi bizim ayakkabı fuarında hem de turizm fuarında; geçen sene turizm fuarını bu senede yapın diye bu kararı fuara katılan firmalar verdi.  Önemli olan bizim burada firmaların kontrat imzalaması ve müşteri gelmesi yönünde çalışıyoruz ama tabi katılım sayıları arttıkça ziyaret sayıları arttıkça olacak. Tabi burada bazı odaların kamunun bu işe ticaret olarak bakmaması gerekiyor. Biz zaten açıkçası fuarları sektörden aldığımız paralarla yapmak istiyoruz. Bir dernek bir kamu kurumu bize para verse para istemiyoruz zaten de, biz fuar yapmıyorum dediği anda bizim fuar biter o zaman o yüzden biz sektörden aldığımız paralarla yapmak istiyoruz. Bizim bu aşamalarda odalardan kamulardan bir desteğe ihtiyacımız var ilk aşama da  ziyaretçi getirsinler hani para anlamında değil de uçak bilet, otel rezervasyonu versin , bu fuarı büyütebilirsek o zaman işte Bursa büyür, ülkemiz büyür. O zaman fuarlar zaten belli bir aralığa ulaştığı zaman zaten gerek kalmayacak. Bu yıllarda destek alırsak ileriki yıllarda bu desteğe gerek kalmayacak. O zaman Bursa ve sektör de kazanacak o yüzden bu yıllarda ziyaretçiye ve desteğe ihtiyacımız var. “ şeklinde konuştu.

BTSO Meclis Üyesi,  Burkon Turizm ve Network Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Eker, Kongre Turizmi hakkında ise şunları söyledi;  “Şimdi Bursa Turizm ve Kongrecilikte çok büyük. Şimdi dünya genelinde kongrecilikte 2. Şehirler diye kavram var İstanbul, Paris, Barselona, New York, Tokyo bu şehirler 1. Kongre şehirleri diye geçiyor yani. Bunlar ana kongre şehirleri. Bu şehirlerde o kadar çok kongre yapılmış ki insanlar artık bunlardan bıkmış durumda değişik yer arıyor. Bizim Bursa dünya genelinde kongre şehirleri arasında en başlarda olabilecek bir şehir neden; Bir şehirde kongre olabilmesi için ana kriterlerden ilki konaklama; konaklama olarak çok zenginiz, kongre merkezimiz var, ulaşımımız var, sosyal program anlamında çok iyiyiz dolayısıyla fiyat olarak makul. Biz zaten Bursa olarak kongrelerden alıyoruz. Bursa şuanda en çok kongre yapılan 5. Şehir. 19 yıldır her yıl 4-5 bin kişiyi Uludağ’a kongre turizmiyle ilgili Mart ayında getiriyoruz. Oda Bursa’ya büyük bir katkımız oluyor.”
Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.