Geçtiğimiz hafta Ankara'da yaşanan tren kazasında 9 vatandaşımız hayatını kaybetmişti. Olay ile ilgili hareket memurlarının ilk ifadesi ortaya çıktı. Buna göre Hat 1'de gitmesi gereken hızlı tren Hat'ye girince kaza meydana geldi.
Haber Giriş Tarihi: 17.12.2018 16:53
Haber Güncellenme Tarihi: 17.12.2018 18:55
Kaynak:
Haber Merkezi
https://onmedya.com.tr/
Ankara'da Yüksek Hızlı Tren ile kılavuz lokomotifin çarpışması sonucu meydana gelen kazaya ilişkin yürütülen soruşturma kapsamında kusurlu oldukları gerekçesiyle gözaltına alınan hareket memurlarından Sinan Y. savcılığa ilk ifadesini verdi. Sinan Y. kazada üst yönetimi sorumlu olduğunu öne sürdü.
Başkent 9 kişinin hayatını kaybettiği tren kazası ile ilgili yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan 3 TCDD personeli, emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edildi. Tren hareket memuru Sinan Y. Ankara Cumhuriyet Savcılığı'na verdiği ifadesinde kazada bir kusuru bulunmadığını söyledi.
Sinan Y. kazada kendisinin kusurlu olmadığını iddia ederken sorumluluğun üst yönetimde olduğunu öne sürdü.
"BENİMLE İLETİŞİME GEÇMEDİLER"
Sinan Y. ifadesinde meydana kazanın iletişim kopukluğundan kaynaklandığını iddia etti. Sinan Y. tren makinistlerinin 1. yoldan hareket ettikten sonra 9 makas değişikliği ile H1 hattına girmesi gerektiğini, ancak makas değişikliği yapılmadan H2'ye girdiğini görmeleri gerekmesine rağmen bu konuda kendisiyle iletişime geçmediklerini ve bildirimde bulunmadıklarını iddia etti.
"BANA HERHANGİ BİLGİ VERİLMEDİ"
İetişimsizlik ve bilgi eksikliğinden kazaya yol açtığını yineleyen Sinan Y. devamla şunları söyledi: "Kaza, Tren teşkil memurunun (makasçının) bana makasları değiştirip treni H1'e aldığına dair teminat vermesine rağmen 5 makası H1'e tanzim etmemesi, H2'ye girdiğini gören makinistlerin yanlış yola girdiklerine dair bana ve kontrolöre herhangi bir bilgi verilmemesinden kaynaklandı"
"KAZADAN ÜST YÖNETİM SORUMLU"
Sinan Y. ifadesinin sonunda şu ifadelere yer verdi: "Daha risksiz ve insan faktörü daha az kullanılmak suretiyle işleyen sistemin değiştirilmesi suretiyle trenlerin kabul ve sevk işlemlerini tamamen tren teşkil memurunun (makasçının) başarısına, çalışmasına, özverisine bağlayan üst yönetimin gerekli önemli almayarak sorumlu olduğunu düşünüyorum"
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Tren faciasının nedeni ifadelerle ortaya çıktı
Geçtiğimiz hafta Ankara'da yaşanan tren kazasında 9 vatandaşımız hayatını kaybetmişti. Olay ile ilgili hareket memurlarının ilk ifadesi ortaya çıktı. Buna göre Hat 1'de gitmesi gereken hızlı tren Hat'ye girince kaza meydana geldi.
Başkent 9 kişinin hayatını kaybettiği tren kazası ile ilgili yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan 3 TCDD personeli, emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edildi. Tren hareket memuru Sinan Y. Ankara Cumhuriyet Savcılığı'na verdiği ifadesinde kazada bir kusuru bulunmadığını söyledi.
Sinan Y. kazada kendisinin kusurlu olmadığını iddia ederken sorumluluğun üst yönetimde olduğunu öne sürdü.
"BENİMLE İLETİŞİME GEÇMEDİLER"
Sinan Y. ifadesinde meydana kazanın iletişim kopukluğundan kaynaklandığını iddia etti. Sinan Y. tren makinistlerinin 1. yoldan hareket ettikten sonra 9 makas değişikliği ile H1 hattına girmesi gerektiğini, ancak makas değişikliği yapılmadan H2'ye girdiğini görmeleri gerekmesine rağmen bu konuda kendisiyle iletişime geçmediklerini ve bildirimde bulunmadıklarını iddia etti.
"BANA HERHANGİ BİLGİ VERİLMEDİ"
İetişimsizlik ve bilgi eksikliğinden kazaya yol açtığını yineleyen Sinan Y. devamla şunları söyledi: "Kaza, Tren teşkil memurunun (makasçının) bana makasları değiştirip treni H1'e aldığına dair teminat vermesine rağmen 5 makası H1'e tanzim etmemesi, H2'ye girdiğini gören makinistlerin yanlış yola girdiklerine dair bana ve kontrolöre herhangi bir bilgi verilmemesinden kaynaklandı"
"KAZADAN ÜST YÖNETİM SORUMLU"
Sinan Y. ifadesinin sonunda şu ifadelere yer verdi: "Daha risksiz ve insan faktörü daha az kullanılmak suretiyle işleyen sistemin değiştirilmesi suretiyle trenlerin kabul ve sevk işlemlerini tamamen tren teşkil memurunun (makasçının) başarısına, çalışmasına, özverisine bağlayan üst yönetimin gerekli önemli almayarak sorumlu olduğunu düşünüyorum"
En Çok Okunan Haberler